Anna - Foto.Mote.Hverdag.Meg

Catwalk in Paris, video

For en stund siden spurte jeg om dere var interesserte i videoer fra catwalken, noe de fleste var. Kjenner det blir utrolig flaut å poste disse, haha. Synes jeg gikk utrolig dårlig selv, men så er jeg jo ikke en modell heller da. Så hva kan vi forvente, øvelse gjør mester, er det ikke det vi sier? Under er backstage video og catwalk showet. Dere får jo se litt mer av hva vi gjorden enn når man bare viser bilder, så backstage videoen viser hvordan dagen vår var. Vi hadde tre forskjellige antrekk, posh style, personal style og casual. Enjoy!

Backstage:

Showet:

Hva synes du?

Walking the catwalk

Heei! Idag har jeg vært på sola med Vilde og møtt ei jente som jeg møtte på revyen jeg var med på ifjor. Hu skriver artikler for ett skriveprogram og spurte om å få skrive om meg angående Paris. Nå skal jeg på en styrke og core time med mamma på elixia, før jeg må rydde rommet og øve på matteprøve... Idag postet ef noen av bildene som var tatt på catwalken på facebook gruppen vår så tenkte jeg kunne dele noen av bildene av meg! Er fremdeles usikker på om jeg tørr poste videoene, haha. (Litt dårlig kvalitet, men det er alt jeg har...)

Solabladet

Heei! På Torsdagvar jeg i Solabladet, en avis i kommunen der vi bor. De skrev om hvordan jeg hadde hatt det i Paris og hvordan jeg vant konkurransen. Hvis du vil lese kan du sikkert kjøpe avisen i butikkene i Sola kommune, tror ikke de selger den noen andre plasser,haha. Men under ser dere hvertfall noen bilder.

Skal prøve å gå tatt noen flere bilder av dagen min idag. Til nå har jeg egentlig ikke gjort noen som helst ting. Men Vilde kommer snart ned igjen fra husvaskingen sin, så ser vi hva vi finner på ikveld.

Hjem fra Paris

Blogg.no klikker og jeg blir sur. For det føste har jeg ikke kunne logget meg på  blogg.no før i 7 tiden idag og etter det sletter alt seg. Jeg vet blogg.no har problemer for tiden med hackere, men det er bare så utrolig irriterende når ett innlegg sletter seg etter at jeg har skrevet en hel bibel...

Men tilbake til temaet. Jeg tenkte at det var på tide å skrive om søndagen min i Paris. Er litt sent, men i og med at jeg har hatt problemer med å logge på blogg.no de siste dagene og at jeg har vært opptatt med andre ting har jeg rett og slett ikke fått det til før nå.

Jeg og Emilie våknet opp tidlig søndags morgen. Klokken var 06:00 og vi skulle treffe de østerriske deltagerene, Bianca og Luca og reise ned til eifeltårnet. Ingen av oss hadde sett det på nær avstand før. Vi tok en taxi ned til tårnet og gikk opp til en bygning bak eifeltårnet. Dette viste seg og være en kjent plass, hvor det ofte blir tatt fashion bilder som skal vise at man er i Paris. Etter at vi hadde tatt noen bilder tok vi undergrunnen opp til hotellet igjen.

Planen var jo egentlig å reise til flyplassen med noen av de andre deltakerne, siden vi ikke hadde noen norsk leder med oss. Da måtte vi ha ventet i hele 6 timer på flyplassen, noe som ikke fristet så utrolig mye. Vi fikset det slik at vi kunne reise til flyplassen alene, hvis foreldrene våre gav oss tillatelse.

Vi satte oss på undergrunnen til Champs Élysées, for å shoppe litt. Det var utrolig fint vær og vi gikk rundt å kikket i butikker og bare slappet av egentlig. Vi tok zara butikken til slutt slik at vi skulle ha god tid inne her. Som de vimsene vi er, er ingen av oss er noe særlig god med tid, noe som viste seg da vi fant ut at taxien skulle være på hotellet om 10 minutter.

Vi løp ned til undergrunnen og fikk øvd oss litt mer på spansk, fransk og engelsk for å finne ut hvilken side vi skulle stå på. Etter mye prat, løping å stress satte vi oss på rett t-bane på vei til hotellet. Da vi kom til hotellet hadde taxien kjørt fra oss, så vi måtte få ringt ham tilbake. Vi kom oss trygt frem til flyplassen i god tid. Så vi satte oss ned på en cafe og spiste og snakket før vi fant ut at flyet hadde boardet i lang tid uten at vi hadde fått det med oss. Vi løp ned til den gaten vi trodde det var , før vi fant ut at den egentlige gaten var på helt andre siden, haha. Der fikk jeg hvertfall svar på hvor dårlig kondis jeg har. Flyet var der enda og vi var ikke de siste som kom ombord. Vi kom oss trygt til oslo, hvor vi sa hadet og jeg måtte komme meg videre til Stavanger. Turen til Stavanger var vel som alle andre flyturer så trenget vel ikke førdype meg mer om det, hehe.

Nedenfor har jeg lagt ved ett par bilder vi tok ved Eifeltårnet!

Fantastique Paris

Paris var helt utrolig! Alle de fine menneskene, det fine språket og minnene jeg fikk fra denne turen. For dere som ikke vet dette, vant jeg en konkurranse med EF Språkreiser. Premien var å reise til Paris og være modell for en dag.

Jeg dro med fly til Oslo fredags morgen for å møte Emilie (voe) som jeg skulle reise videre til Paris med.Vi ankom hotellet rundt 4, og ettersom middagen vi skulle på ikke var før halv 9, tok vi oss en liten tur ut i gatene og dro på Starbucks.

Senere på kvelden møtte vi de andre modellene i lobbyen på hotellet. Det var rundt 2 vinnere/modeller fra hvert land, så vi var vel rundt 20 stykker. Vi gikk til en koselig liten resturant som kun var åpnet for oss som var sammen med EF.
Meg og Emile

På middagen ble vi blandt annet kjent med disse utrolig søte menneskene fra Østerriket.

Dagen etterpå stod vi opp i 7 tiden for å spise frokost på hotellet. Etterpå dro vi sammen med de andre til EF-skolen i Paris for å gjøre oss klare til catwalken. Vi hadde før fått beskjed om at vi skulle være med på 3 photoshooter. Men fikk vite senere at det ikke ble noe av det.

Til catwalken skulle vi ha med oss våre egne antrekk. En svart kjole, "din egen personlighet" og ett enkelt antrekk med jeans og en singlet. Har ikke så mange bilder fra catwalken, men om jeg får tilgang til flere skal jeg legge dem ut med en gang. EF skulle prøve å få sendt noen bilder eller videoer så fort som mulig.

Etter catwalken hadde vi litt fritid, før vi måtte tilbake for å gå på EF-partyet. Vi hadde så dårlig tid at vi bare måtte dra med oss alt som så fint ut inn i prøverommet, for så finne ut hva vi skulle kjøpe og  skyndte oss tilbake.

Regner med noen av dere er greit leie av å lese nå, så skriver litt om søndagen og legger ut noen bilder fra en "shoot" vi hadde i mens vi ventet på catwalken senere idag. Så dere kan kose dere med dette imens!

Macarons

Hei, nå er jeg hjemme igjen! Helgen har vært utrolig kjekk og jeg har blitt kjent med utrolig mange koselige mennesker! Vil bare tilbake og gjøre alt en gang til. Tenker at mange lurer på hva vi gjorde og slikt så tenker å skrive ett innlegg senere eller imorgen om helgen min. Nå er jeg så trøtt og har ikke fått så mange bilder enda. Men ett innlegg så snart som mulig. Nå skal jeg ta meg en liten powernap, før jeg går ut og er litt sosial.

Tok bilder av macronene jeg kjøpte igår, utrolig gode! Dessverre knuste noen i kofferten, men de smaker jo like godt forde, haha.

Arrived in Paris

Heisann, nå er jeg i Paris!! Jeg fløy til Oslo igår og møtte Emilie før vi dro videre til Paris. Da vi kom frem sprang vi rundt i butikkene for å få med oss litt shopping. Senere på kvelden var vi på en koselig middag med resten av modellene. Nå har jeg nettopp fått sminket meg og sitter i hårseksjonen. Etterpå skal vi ha en photoshoot før det er tid for catwalken! (fine mobilbilder, før og etter sminke)

Supriise!

Vi i 10B er veldig glade i kake og utnytter enhver anledning vi har til å ta med oss kaker! I timen idag ble jeg tatt ut av læreren min som spurte meg om når og hvor jeg skulle reise og slikt. Nå jeg kom inn igjen stod hele klassen samlet foran døren, med kake, brus og ballonger og ropte suprise! haha! Vi skulle feire at jeg vant konkurransen, hahahha. Koselig klasse jeg har da!

Søte jentene som fant på alt!

Jeg, Anna Vathne, vant!

Hei!

Som kanskje noen allerede vet var jeg med i en modell konkurranse som ef språkreiser arrangerte. Jeg ville egentlig ikke være med fordi jeg synes det var litt flaut. Men etter mye mas fra Vilde, ble jeg med alikevell. Det angrer jeg ikke på.

Igår ringte telefonenen min i norsktimen. Nummeret var ukjent, så jeg tenkte det var noen som ringte feil og egentlig skulle til pappa. Men telefonen ringte jo bare flere og flere ganger og i å med at lydløsnkappen min ikke er helt god, ringte den jo høyt også. Til slutt fikk jeg lov til å gå ut og ta telefonen for å få dem til å slutte og ringe. Men da hørte jeg det var fra Ef. De ville spørre meg om noen spørsmål, fordi det var vanskelig og velge ut en vinner. Jeg svarte så bra jeg kunne og fikk beskjed om at de postet en vinner på facebooksiden deres senere den dagen.

I naturfagtimen ringte telefonen min igjen. Jeg kjente jo igjen nummeret og spurte pent om jeg kunne gå ut å ta telefonen. Da spurte de meg om hva jeg hadde syntes om å reise til paris i helgen og fortalte at jeg hadde vunnet konkurransen. Jeg ble såå glad!

Da det ble friminutt ringte jeg og fortalte det til mamma, pappa og Vilde, selvfølgelig og ef ringte meg en atter gang. Da snakket vi om flybilletter og når jeg skulle reise.

Så da reiser jeg til Oslo på fredag, møter voe aka Emilie Nereng ogg tar flyet med henne til Paris for å være modell for en dag, det er alt jeg vet og jeg gleder meg!!